+38 067 329 26 26
Зв'язатися з нами
Напишіть нам
USD
  • UAH
  • EUR
RU/UA/EN

Реалії та перспективи автопрокату в Україні

Серед місцевих компаній лідером є компанія Sixt. Однак на локальному рівні серед прокатників варто відзначити лідерство компанії BLS. Зведений рейтинг компаній на ринку автопрокату при обліку кількості локацій на території України виглядає наступним чином:

  • 1. Sixt;
  • 2. Avis;
  • 3. Budget;
  • 4. BLS;
  • 5. Race;
  • 6. Europcar;
  • 7. Hertz;
  • 8. Aro Cars;
  • 9. Megarent;
  • 10. Andi.

Українські компанії стикаються з абсолютною відсутністю законодавчої бази. В Європі не виникає проблем з невиплатами відшкодувань страховими компаніями або сприянням правоохоронних органів в разі шахрайства з боку клієнтів. На відміну від європейських, українські компанії вирішують всі проблеми самостійно. Часто доводиться виділяти додаткові кошти для компенсації наслідків страхових випадків, а не інвестувати в розвиток. Крім того, вартість автопрокату і в Європі, і в Україні однакова, але вартість автомобілів, кредитів і страховки в Україні вище.

Незважаючи на негативні фактори, автопрокатної бізнес в Україні зародившись в 1997 році, все ж отримав новий виток популярності через 10 років. У 2007 році на українському ринку з'явилися міжнародні мережеві бренди, почали активно розвиватися національні оператори. Інтерес до послуги автопрокату зростає з кожним роком. Це пов'язано з необхідністю оренди автомобілі для відпочинку і проведення урочистостей. Крім того, орендований автомобіль стане в нагоді, якщо особистий транспортний засіб знаходиться в ремонті. При цьому більше 70% клієнтів - чоловіки.

За результатами рейтингу, створеного Асоціацією «Укравтопром», найбільш популярними марками машин серед українців за підсумками продажів за 2013 рік стали Hyundai, ЗАЗ, Geely. При цьому, якщо позиції перших двох втрималися в рейтингу, незважаючи на негативну динаміку, то Geely зробила значний приріст - 35,8 відсотків, що пов'язано насамперед з тим, що їй вдалося заповнити практично всі цінові ніші. Популярні колись марки Volkswagen, Kia, Nissan і навіть Skoda отримали негативні показники динаміки продажів. Аналіз популярності марок автомобілів дозволяє передбачити переваги українців у виборі автомобілів для оренди.

Відсутність законодавчої бази змушує компанії об'єднатися. Яскравим прикладом співпраці є Міжнародна Асоціація автопрокатних компаній (ICRA), яка охопила за підсумками 2013 року 35 компаній, що перевищує половину всіх представлених в Україні. Консолідація компаній дозволяє підвищувати популярність послуги автопрокату в Україні. Об'єднання зусиль у боротьбі з автошахраїв, викрадачами і недобросовісними орендарями, підвищує якість послуги в цілому, захищає споживача від недобросовісних компаній.

Останні події в Україні, пов'язані з масовими протестами по всій Україні, так званими евроМайданамі, зробили негативний вплив не тільки на зростання автопрокатної ринку, але і на підтримку щорічного рівня. Підпали, вандалізм змушують власників компаній обмежувати переміщення клієнтів в «гарячих точках» - центрі столиці, східному регіоні, Криму.

На функціонування ринку впливає підвищення цін на паливо. Зросла і кількість автошахраїв, які не повертають орендовані автомобілі. Прогнози експертів ринку щодо найближчого майбутнього автопрокату в Україні не оптимістичні.

Втім, перспектива є у спільного проекту компанії BLS і Української залізничної швидкісної компанії - «Інтерсіті Авто», яка може дати нове дихання українському автопрокату. Послуга привертає увагу пасажирів, дозволяючи повністю керувати маршрутом свого пересування. Орендувати автомобіль можна, повідомивши провіднику поїзда, і автотранспорт буде поданий прямо до прибуває складу.