+38 067 329 26 26
Зв'язатися з нами
Напишіть нам
USD
  • UAH
  • EUR
RU/UA/EN

Як визначити знос шин? Ознаки зносу шин

Далеко не всі власники беруть до уваги знос шин авто. Подібна неуважність може обернутися серйозними проблемами. На шинах економити дуже ризиковано не тільки при їх підборі, а й під час використання. Деякі вади свіжих покришок або рівень зношування старих можна зіставити з бомбою уповільненої дії. Примітно, що окремі критичні вади ніяк не виявляються в процесі їзди, проте в певний момент вони здатні виявитися приводом для виникнення великої аварії.

Завжди потрібно пам'ятати про те, що гума є звичайним витратним матеріалом, який має власний обмежений ресурс. Найчастіше внаслідок надмірних навантажень і великого зносу вона «гине» раніше, ніж передбачалося, і чим оперативніше ви помітите ознаки смертельного «захворювання», тим краще. З'ясуємо, яким повинен бути малюнок протектора на авто, що впливає на знос шин і коли потрібна термінова заміна покришок.

Чому варто враховувати знос гуми?

Дуже важливо враховувати знос гуми, бо він впливає на безпеку пересування, справність транспортного засобу в цілому і його окремих складових. Аргументів кілька:

  1. Для дізнаватися про несправності, які з'являються з-за зносу шин. Наприклад, плями на гумі вказують на те, що колеса розбалансовані.
  2. Для безпечної їзди. Чим глибше протектор на шинах, тим краще і простіше керування транспортним засобом. Також це покращує відведення бруду і води, зчеплення з дорожнім покриттям. При зносі гальмівний шлях збільшується в кілька разів.
  3. Щоб уникнути штрафів. За ПДР за зношену гуму доведеться заплатити штраф.

Тривалість експлуатації гуми для авто

У покришок для авто є свою тривалість експлуатації. Вона залежить від типу шин, сезонності, використовуваних вантажних або легкових автомобілів.

Варто пам'ятати! Шини на вантажних машинах потрібно міняти при зносі на один мм, а на автобусах - при 2 стертих мм гуми.

Літня гума

Для літньої гуми легкових автомобілів дозволений знос в один з половиною мм. При показнику 1,6 мм вже потрібна заміна.

Термін експлуатації покришок авто досягає 5 років. Деякі виробники говорять про те, що допустима експлуатація протягом 10 років.

Зимова гума

У зимової гуми протектор рельєфний, глибина стирання більше. При їзді в холодну пору року допустимий знос - 4 мм.

Тривалість служби не повинна перевищувати 5 років. Іноді виробники дають гарантію на довший термін - до 10 років.

Важливо! Не варто їздити довше 5 років. По можливості потрібно регулярно міняти шини на машині. Після закінчення 5-річного терміну рекомендується кожні півроку перевіряти у гуми на транспортний засіб фахівця.

Через що шини зношуються швидше

Є деякі фактори, які призводять до більш швидкого зносу шин автомобіля. Серед них такі:

  1. Неправильне зберігання. Неприпустимо тримати гуму в сухому і не вентильованому місці, під прямими променями сонця, в близькості від небезпечних хімічних речовин, а також металів, занадто підвладних корозійних процесів. Положення покришок теж важливо: в підвішеному вигляді для шин з дисками та встановленому на ребро без дисків.
  2. Некоректний тиск в балоні. Навантаження на шини відразу ж буде нерівномірною, що зробити менше контакт малюнка протектора з конкретною дорогою. Відповідно, малюнок протектора шини буде стиратися на порядок активніше.
  3. Агресивне водіння. Так само як їзда на високих швидкостях, різке входження в повороти, гальмування.
  4. Якість доріг. Якщо на дорожньому покритті є горби і ями, то спостерігаються часті удари гуми, що призводить до швидкого стирання малюнка протектора шини.
  5. Регулярні перевантаження машини. Наприклад, переповнений багажник (зміщує центр ваги), системні перевезення важких вантажів (виводять з ладу амортизатори).

Як і чому можуть зношуватися шини

Краще купувати нові покришки. Якщо планується купівля старих, потрібно керуватися не тільки словами, а й враховувати знос шин автомобіля. По ньому вийде визначити стан гуми від різних виробників.

Нормальний

Є свідченням правильного зберігання, коректної експлуатації машини без перевантажень.

Центральний

Наголошуємо на тому, що шини були перекачані. Іншими словами, пляма контакту знаходилося саме по центру, тому малюнок протектора стерся в тому місці. Часто спостерігається на зимовій гумі, причина - перепад температур.

Двосторонній

Тут тиск в балонах гуми знаходилося нижче необхідного. В результаті шини спиралися на зовнішні ребра при контакті з дорожнім покриттям, там і стерся малюнок протектора.

Односторонній

Зазвичай з'являються на гумі, якщо була порушена геометрія осей або використовувалися деформовані диски. Також односторонній знос з внутрішньої сторони може спостерігатися через негативного розвалу, а з зовнішнього боку - через позитивного розвалу.

Плямами

Вказує на неправильну балансування коліс. Іноді проблема глибше - в несправному стані важелів або амортизаторів.

З одного осі на кожній парі покришок по-різному

Переважно з'являються на гумі, де балони з різних партій. Перевірити можна за датою виготовлення. Ще одна причина - сходження коліс.

Пилкоподібний

Причина появи на гумі - систематична їзда по неякісному дорожньому протектору. Зазвичай спостерігається на шинах, у яких протектор блочного типу.

Грижа шин (випинання)

Це показник того, що в колесі проводиться експлуатація корду низької якості. Через це при сильних ударних навантаженнях шина втрачає міцність, тому, що кордові нитки просто рвуться.

Тріщини на боковій стінці

Причиною може послужити удар об вибоїну на дорозі або бордюр. Проблема виникає при недостатньому захисті, наприклад, через недостатній або надмірний тиск. Великі тріщини вказують на тривалу експлуатацію з неправильним об'ємом тиску.

Вм'ятини в гумі

Причина полягає в несправності підвіски транспортного засобу, оскільки вона не пом'якшує удари. Відповідно, покришка приймає їх на себе.

Діагональна вм'ятина з ознаками зносу протектора

Проблема виникає на задніх колесах, особливо в авто з переднім приводом. Причина - неправильно виставлений сход-розвал, недостатнє інтервальне обертання, перевезення важких вантажів.

Випуклий знос

Важливо перевірити справність кульових шарнірів. Також проблема може бути з підшипником колеса.

Плоскі плями зносу

Вони є показником вимушеного різкого гальмування. Також можуть з'являтися при занесенні або спробі вирулити від удару.

Знос переднього ребра протектора

Вважається найпоширенішим типом зносу шин - спереду по краях. Він вказує на недостатнє обертання колеса. Рішення проблема - перевірка працездатності і коректності роботи авто в техцентрі.

Знос шин до індикатора

Вважається нормальним варіантом. Зношування коліс до індикатора на протекторі вказує на необхідність заміни шин на нові.

В цілому все це вказує на те, що іноді навіть візуально оцінки стану шин досить для отримання цінних відомостей про коректність роботи свого транспортного засобу. Додатково можна провести більш глибокий аналіз. Завдяки цьому вдасться уникнути неприємних ситуацій на дорозі, відновити нормальну і повноцінну роботу машини, а також розібратися і запам'ятати, коли потрібно міняти шини для безпеки при їзді.

Способи виявлення зносу гуми

Є п'ять ключових критеріїв, які вкажуть на те, що гума зношена. При наявності хоча б двох коштує виконати заміну коліс.

Вироблення шини

Найбільш часта подія, якому піддається активно експлуатована гума - це зношування протектора. Відповідно до правил дорожнього руху його мінімальна висота на літніх шинах легкових автомобілів зобов'язана бути не менше 1,6 мм. Варто відзначити, що спочатку даний параметр дорівнює 7,5 - 8,5 мм. У свіжої зимовій гумі глибина протектора коливається від 9 до 15 мм, а мінімально прийнятним значенням є 4 мм.

Також варто брати до уваги, що покришки часто піддаються нерівномірного зносу, тому заміряти протекторну висоту потрібно по всій протяжності малюнка, і це зобов'язані виконувати фахівці за допомогою спеціальних пристосувань. Коли у вашій гуми вищевказані показники менше стандарту, тоді рекомендуємо від неї скоріше позбуватися.

Голий корд

Слід зазначити, що поміж протектором шини і її основою розміщений брекер, який складається з багатошарового корду. Коли він стає помітним крізь витерті на старій шині, тоді це свідчить про максимальний рівень вироблення гуми, а значить прийшов час її міняти. На свіжому варіанті теж здатний здатися корд від якогось сильного пошкодження. В обох ситуаціях подальше використання шини дуже ризиковано, тому що дефектний брекер спровокує деформування і повільне розшарування всього протектора.

Грижа

Будь-які пошкодження основи шини з внутрішньої сторони здатні викликати грижу. Як правило, вона починає утворюватися від потужних ударів колесами про вибоїни, вибоїни та бордюри. Однак іноді це трапляється через промисловий брак, під дією якого почалося руйнування каркаса. Разом з тим, присутність грижі свідчить про поступовий перехід повітря з внутрішньої частини в каркас шини, що завжди може закінчитися миттєвим розриванням.

Тріщини

Як правило, подібні дефекти з'являються на вироблених покришках при проїзді по вибоїнах і вибоїнах. Навіть коли вони невеликі й не дуже глибокі - це перший дзвіночок для того, щоб замінити гуму. Під впливом різних обставин вони потроху збільшуються і добираються до корду. У підсумку на брекерного прошарок впливає іржа і відбувається подальше розшарування. Тому кожна тріщина говорить про потребу негайної заміни шини.

Показник вироблення

Все частіше виробники покришок обладнають власні вироби спеціальним індикатором зношування. Він існує різних видів. Найбільш часто розмова ведеться про маленьку поперечну планочку з гуми, що має висоту 1,5 мм і розміщеної в поглибленні самого протектора. Після того, як глибина протектора вийде з неї на один рівень, відразу ж слід міняти шину. У більшості випадків наявність індикатора позначають збоку покришки за допомогою буквених символів TWI, знака у вигляді трикутника або за допомогою окремого логотипу.

Рекомендований знос протектора літньої та зимової гуми

Hmin - гранично допустима висота, яка відрізняється в залежності від типу шини - літня чи зимова:

  • для літніх, значення не перевищує 1,6-2 мм;
  • а для зимових - 4 мм.

Реальна мінімальна висота буде в цих межах.

Індикатор зносу шин

Він може бути розташований на дні канавок, на боковинах, на блоках протектора. З урахуванням місця розташування індикатора, то, як зношуються шини, може бути показано по-різному. Також індикатор може бути різних видів:

  • кольорові мітки - може бути стирається (якщо зникає, знос максимальний), заглибленою (з'являється при максимально знос);
  • горбок - його можна відшукати в глибині канавки (у літньої гуми досягає 1,6 мм у висоту, для зимової - по висоті шипів), і коли горбок порівнюється з нею, потрібна заміна шини;
  • цифрові мітки - принцип дії аналогічний кольоровим, але виконується експлуатація цифр, які показують, яка глибина протектора залишилася (підходить тим, хто часто їздити на тривалі відстані для визначення час зміни гуми між осями).

Визначити розташування мітки найлегше по трикутнику, який розташований на боковині. Він і наочно демонструє, де необхідно шукати індикатор на протекторі.

Рекомендації по самостійному виміру протектора

У вимірі протектора немає нічого складного. Потрібно визначити за допомогою лінійки з глибиноміром або штангенциркуль значення з однієї осі. Якщо таких інструментів немає, підійде звичайна монета, але тоді вимірювання будуть не дуже точними.

Висоту або глибину протектора потрібно заміряти в 6 різних точках, як мінімум. В ідеалі виміри проводяться по 12 або хоча б 9 точках по всьому колу гуми. При правильній експлуатації значення всюди повинні вийти однаковим, зворотне вказує на нерівномірний знос.

Враховуйте, що виміри потрібно робити відразу на обох шинах. Для подальших розрахунків за основну застосовується саме мінімальна.

Формула для підрахунку зносу

З'ясовуючи, як визначити знос шин, варто скористатися формулою:

Для визначення залишку в процентах потрібно зі 100 відняти Z. Це не обов'язковий етап розрахунку. Він потрібен для зручності і більш простого розуміння, скільки ще можна їздити на конкретній гумі.

Не завжди зрозуміло, де шукати висоту протектора шини в новому вигляді. Краще дотримуватися значень усередненого виду зі спеціального ряду Hn:

  • дев'ять мм для зимових шин, що мають малюнок асиметричного або ж класичного типу;
  • десять мм для зимової гуми, доповненої малюнком скандинавського типу
  • сім мм для зимових шин, у яких протектор нагадує річний (вони іменуються швидкісними)
  • вісім мм для літніх шин, у яких підвищена стійкість до вологи та ковзанню (дощові моделі), а малюнок класичного типу
  • Сім мм для літніх шин, які також називають швидкісними.

За підсумками розрахунків отримуємо, що при залишку в 58% уже рекомендовано виконати заміну. А ось якщо залишилося 16%, то це критичне значення. Воно говорить про те, що їзда категорично недопустима і потрібні нові покришки. Пам'ятайте, що стерти гуму до 0% небезпечно для життя. На практиці це практично не вдається, але краще виключити всі спроби досягти цього і дотримуватися правил дорожнього руху, а також дбати про власну і безпеки пасажирів при їзді на авто.

Висновок

Пам'ятайте, що при неправильному використанні шин, знос буде відбуватися набагато швидше, відповідно, ви витратите більше грошей на регулярну заміну гуми. Враховуйте, що впливає на зношування покришок, шукайте причини та підбирайте спосіб запобігти цьому і привести все в норму. Або просто віддавайте перевагу оренді транспортних засобів. У цьому випадку про все подбає компанія, що спеціалізується на видачі машин в оренду. Взяти автомобіль пропонується на вигідних умовах, а поїздки будуть максимально комфортними. Ви можете відправитися в подорож по Україні, використовувати авто по роботі або в інших особистих цілях.

Задавайте питання в InstagramЗадавайте питання в TelegramЗадавайте питання в Viber